söndag 13 september 2009

Hur man sparar pengar!

Idag har jag suttit och försökt tänka ut en budget, i mitt eget huvud i alla fall. Hålla en budget är svårt, i alla fall när man har ganska jättemycket problem med att hålla dem. Jag har inte problem med att ha pengar till viktiga saker (inte så att jag super upp mina pengar och inte har råd med hyran liksom!) men mina kära sparpengar som jag jobbar hårt för att skaffa brukar ofta gå åt till att dämpa mitt shoppingberoende. Det finns ALLTID någon ny skiva, film eller något tv-spel man vill ha, och råkar man gå in i klädbutiker... Det är illa!

Denna höst HAR jag dock varit väldigt duktig hittills (jag är mycket medveten om att det bara är september ännu) men LeakyCon lockar verkligen så pass mycket att jag försöker att inte lägga onödiga pengar på sådant jag inte behöver egentligen.
Det enda jag köpt är två dvdboxar... Och en Backstreet Boys-biljett. Men man måste ju få leva lite också! Kan ju inte gå som en död zombie fram tills 2011...

Jag har även försökt så bra som möjligt att avstå från onödigt fika och onyttigheter när man är i skolan, något som ÄR sjukt svårt när man har 9-16 dagar och bara vill gå heeeem. En kaka gör då att allt känns mycket bättre. Kanske borde man köpa ett billigt paket kakor någonstans och packa med sig en om dagen ner i matlådan...

Det var en bra idé! Det ska jag nog göra. Yay ännu mer sparande till LeakyCon.

Just nu är jag på väg. En tiondel av pengarna har jag i alla falll.. Tror jag... Om jag räknat rätt.


/ Moltie

1 kommentar: