tisdag 22 september 2009

Tack Moltie!

Ja, det blev faktiskt en hel del insatt på LeakyCon-kontot efter gårdagens paketöppning. En annan hög blev kvar och den ska gå till tågbiljetter och liknande viktiga saker, men den största delen gick till LeakyCon!

Det går bättre och bättre att inte gå in i affärer och köpa saker. Moltie bloggade ju för ett tag sen om hur jobbigt det kan vara när allt som går att köpa ter sig så fint och bra, men man vänjer sig på nåt sätt. Jag har inga pengar, jag kan inte handla det här. Eller okej, en del pengar har man väl, men inte till allt. Definitivt inte till alla coola t-shirts man borde äga.

Dessutom så blir jag bättre och bättre på att hitta på kul grejer ändå. Jag har den stora ekonomiska fördelen att bo hemma, så jag får ingen utgift om jag bakar istället för att köpa godis eller Ben & Jerry. Tvärt om, föräldrar blir glada om man gör sådana saker och bjuder. Win-win! Så det är ett bra tips för alla hemmaboende LeakyConnare - baka! Det är både kul och blir gott! :D Det är väl dessutom rätt bra för folk med eget hushåll också då Ben & Jerrys är dyra i jämförelse.

Nästa gång ska jag baka något Potter-relaterat. Då blir det bra för ekonomin, jag får glada föräldrar och det blir peppigt. It's a win-win-win! O_o

/
Eriskay

1 kommentar: