torsdag 14 oktober 2010

Så pepp!

Idag har LeakyCon lagt upp ett schema för alla dagar konventet är! Helt fantastiskt verkar det vara och jag kunde inte vara mer pepp. Blir ännu mer pepp av det faktum att de skriver att de försöker få dit STARKID POTTER. Herregud vad fint det skulle vara. Mest hoppas man ju på Darren Criss men jag är Starkid-fan och älskar dem alla, så det skulle vara så sjuktsjukt coolt att bara få se någon av dem. Herregud vad detta konvent kommer bli awesome.
De pratar även om Park-event och så, vilket verkar episkt. Dock kommer tydligen inte inträde ingå i biljetten vilket gör att man måste betala extra, men tydligen kunde man få rabatterade grejer inne i parken vilket är AAH. Fantastiskt.

Idag kollade jag även vidare på flygbiljetter och gick så långt som till betala sidan för att se vad som läggs på i avgift och liknande. Inget förutom 30 kronor service! Detta betyder att om flygbiljettpriset inte stiger, kommer vi inte behöva betala mer än typ 9000 var för biljetterna dit och tillbaka och det känns så SJUKT AWESOME. Det är betydligt bättre än de 15k jag hade räknat med innan jag hade koll på hur mycket flyg kostar. Om vi inte behöver boka förrän 15 december kommer jag absolut ha pengar till dess även om det just nu är extremt mycket kris på kontot - men det löser sig efter den 25e!

Den här veckan har jag hittills varit extremt duktig gällande matvanor. Det har varit matlådor och planerade middagar, så inga pengar har lagts på att i sista stund gå och köpa något i affären, förutom sådana småsaker som behövs. Mjölk, yoghurt, creme fraiche och sallad, men som kostar ganska lite så det inte blir någon fara. Och sånt måste man ju ha! Man kan inte svälta sig själv bara för att ha råd med biljetterna, liksom. Huvudsaken är att jag äter upp det som finns i frysen. När den 25e varit ska jag åka till Willys och storhandla har jag planerat, så då får jag fylla upp frysen igen. Perfekt!

Detta kommer bli så sjukt, sjukt awesome. Herregud.

2 kommentarer:

  1. Hej allihopa! Jag har också tänkt att (kanske) åka till LeakyCon och undrar hur mycket ni har planerat att det kommer att kosta? Jag har uppskattat det till runt 20.00 kr, tror ni att det är för lite?
    Hittade precis denna blogg och hur den är blir med min resa blir det spännande att följa eran! :)

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Vi har uppskattat till 30 000, och då tagit i rejält. Vi har nu lyckats få hotell för ungefär 4500 kronor per person (och det är bland de dyrare av alla som vi vet ska åka så det finns billigare) och flyget verkar gå på runt 9000. Sedan räknar vi på runt 1000 kr per person på mat och sedan är det olika inträden till ställen, merch och annat som kommer kosta! Men 20 000 kan nog gå också, men det är nog bra att tänka på att ha lite mer ifall att!

    SvaraRadera