onsdag 21 juli 2010

Det börjar nu.

Nu har jag verkligen bestämt mig. Nu ska det vara slut på onödiga utgifter. I alla fall, försöka. Till viss del har jag ju redan varit duktig i ett år och sparat och haft mig, men jag kan bli ännu bättre. Jag vet att jag är dålig. Jag är dock materialistisk och hemsk och jag behöver det där lilla extra pengaspenderandet i mitt liv ibland. Pengaspenderandet. Är det ens ett ord? Inte enligt firefox.

Hursomhelst.

Jag ska skriva upp alla inköp jag gör och sedan värdera dem som "nödvändigt" "inte speciellt nödvändigt" "totalt onödigt" och "vad fan tänkte jag med där egentligen?" Det kan vara extremt jobbigt att börja nu mitt i sommaren och allt, men om jag inte börjar nu kanske jag aldrig börjar. Jag kan ju i alla fall försöka. Varje vecka kan jag redovisa mina inköp (typ på denna blogg?) och sedan kan alla kamrater gnälla på mig, få mig att känna mig som en dålig person, och sedan kan jag bli ännu bättre nästa vecka. Hoppas jag. I alla fall. Då kommer sparandet till LeakyCon gå som en dans och allt blir precis som jag vill. Jag kan ju alltid tänka att ju mer jag sparar nu, desto mer kan jag spendera i Florida! Woho.

Hittills denna vecka har jag köpt:
Mat - Mat är ganska nödvändigt faktiskt. Så det tycker jag är en okej utgift.
Godis - Okej, godis är inte speciellt nödvändigt. Men... det är gott. Och det var Morden i Midsomer.
Coca Cola - Totalt onödigt. Egentligen. Men. Det. Är. Så. Gott. Utan cola försmäktar jag på denna ö typ.
Rock Star pass till LeakyCon - HELT JÄVLA SUPERNÖDVÄNDIGT :D


Bara för att värma upp mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar