söndag 25 juli 2010

Första veckan - check!

Jag har typ i en vecka nu tänkt över vad jag köper, skrivit upp allt jag köper, och värderat det efter precis som jag skrev i mitt förra inlägg. Tänkte publicera listan i slutet av inlägget, bara för att intressera mig själv och se om det blir mindre, eller mer nästa vecka.
En stor grej jag vill berätta är hur jag i fredags faktiskt lät bli att klicka hem massvis utav tv-serier. Okej. Två stycken. Cdon hade rea, skickade ett fint mail till mig om att jag fått en exklusiv rabattkod och därför får köpa hur många säsong 2 jag vill av vissa serier, för 149 kronor styck. Otroligt frestande när man såg Sabrina Teenage witch och NCIS. Men jag lät bli. Jag köpte inget. Jag hade ett weak moment, klickade i att köpa dem... Och sen klickade jag bort. Jag är bäst. Hade nog inte gått lika lätt om det inte vore för att jag sekunderna innan klickat i vad jag vill ha i födelsedagspresent av familjen och lillasyster beställde (Sjunde Himlen och Beverly Hills säsong 2 thank you very much) men jag lyckades i alla fall och är otroligt, otroligt stolt över mig själv. Som min mamma sa;
"Jag har nog aldrig sett dig klicka bort ett sådant billigt erbjudande tidigare. I vanliga fall svälter du ju gärna dig själv några veckor för att ha råd!"
Men nu lät jag alltså bli. Jag är bäst.
Från torsdag har jag också haft tur med att hälsa på familjen = mamma och pappa betalar -brat- Och det har hjälpt mig mycket.


Veckans inköp är alltså:

Måndag:

Frukost - nödvändigt

Coca cola – inte så nödvändigt

Hamburger Meal på BK – inte så nödvändigt

Mjukglass på BK - onödigt

Tisdag:

Frukost - nödvändigt

Mat - nödvändigt

Chips - onödigt

Godis - onödigt

Onsdag:

Banana Split Smoothie på Mineur – inte så nödvändigt

Torsdag:

Vispgrädde – inte så nödvändigt

Coca cola – inte så nödvändigt

Harry and the Potters-biljetter – nödvändigt

Fredag:

Inget!!!

Lördag:

Inget!!!

Söndag:

Inget!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar