tisdag 22 februari 2011

Bitterheten.

Idag blev jag lite bitter på LeakyCon. Fick ett samtal från Gröna Lund, där jag var på arbetsintervju. De sa att de gärna hade velat anställa mig för de tyckte att jag var grym, men att just nu söker de folk som kan jobba heltid längre tid på sommaren och det kan inte jag, pga plugg i maj. Och såklart, pga LeakyCon. Hon som ringde sa att jag är satt som reserv så än är det inte kört, men det är inte jättetroligt att de kommer behöva mig.

:(

Jag blir så ledseen. Om det inte hade varit för det här hade jag kunnat få jobb. Jobb!! En del av mig är så stolt att lilla jag gjorde Gröna Lund intresserade, men jag är ledsen nu att jag inte fick jobbet pga att jag är student och nörd. Det känns sjukt surt.

Jag ska försöka att inte bli allt för nedstämd, för det är ändå sjukt häftigt att veta att jag imponerade på Gröna Lund, som har flera, flera tusen sökande varje år och flera av dem är folk med typ hundra års erfarenhet från mcdonalds och sådant.

Där kom lilla jag, som knappt jobbat något, mest pluggat, och de blev intresserade för att jag helt enkelt var intressant. Karismatisk. Smart.

Ja... Snart ska jag sluta vara bitter. Snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar