onsdag 5 maj 2010

Baka! Spara! Jobba!

Jag är en godisgris. Och en fikagris också, för den delen. Varje månad har större delen av mina pengar gått åt fika och godis. Men nu så ska jag sluta med det!

Ett förslag till de som bor hemma hos föräldrarna är använda allt de köper i stället för att köpa eget. Som lördagsgodis (och måndagsgodis och tisdagsgodis och onsdagsgodis och torsdagsgodis och fredagsgodis och söndagsgodis) kan man ju baka kladdkaka i stället för att köpa marabou. Och ifall man vill ha mat när man ska någonstans (Typ stickis) kan man ta med sig mackor. Alla har väll säkert tänkt på det här förut, men man kan alltid påminna varandra (och sig själv). Tänk hur mycket man kan spara på det!

Lite glada penganyheter är att jag fått sommarjobb! Visserligen bara två veckor och 6 timmar per dag, men det blir i alla fall 5000 kronor, har jag räknat ut! Jag har även sökt barnvaktsjobb och flyttstädat, vilket jag borde få lite pengar på som går direkt in på Leaky con- kontot!

Det ser ljust ut för mig just nu! Och som Li sa i förra inlägget så kan man ha roligt utan pengar, t.ex. sjunga wizard rock och lägga upp på you tube. :D

Hoppas mitt första inlägg hamnar rätt och nu. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar