lördag 25 december 2010

Efter tomten

Nu har tomten varit här och jag har varit snäll i år! Jag har fått mycket vettiga saker som man verkligen behöver vilket känns skönt, att familjen faktiskt gett vettiga saker och inte mycket som man egentligen inte behöver, utan faktiskt saker man behöver ha.
Fick kläder, smink, duschkräm och sådana saker, sedan självklart lite roliga saker också som film och annat, men viktigast var allt nyttigt som jag fick! Fick även en hel del LeakyCon-pengar och mammas löfte att de ska "hjälpa till när det behövs". Vet inte vad detta innebär egentligen, men jag hoppas att jag i alla fall inte kommer att behöva vara orolig. Och det tror jag inte att jag behöver vara, för jag har räknat lite på pengar och liknande och jag tror helt klart att detta ska gå bra. Det är ungefär lika mycket till som är nödvändigt att få ihop och jag tror sparandet ska gå bra. Under våren får det heller inte bli fler event och liknande, hur roligt det än är - nu ska här sparas!

Att jag fick pengar i julklapp gjorde också att jag kan genomföra ett planerat köp, nämligen att köpa en ny mobiltelefon. Min gamla börjar bli riktigt dålig (även fast den inte är så gammal, men tydligen suger den) och därför behövs en ny. Egentligen har jag velat ha en ny hela hösten, men det har det verkligen inte funnits pengar till. Men nu ska det alltså gå. På måndag ska jag nog in till Telia och höra vad de har för erbjudanden, men jag tror jag ska införskaffa mig en Xperia X10 mini pro... Eller kanske, kanske möjligtvis en X8. Det beror lite på hur de känns i handen, hur lätta de är, samt hur bra kameran är. En bra kamera skulle verkligen vara något som avgör köpet. Då skulle man kanske egentligen införskaffa sig en X10, men den är sjukt dyr och kommer alltså inte på fråga. Xperia X10 mini pro och X8 är dock i nästan exakt samma prisklass och går att få till bra pris med en viss bindningstid, vilket jag tror ska gå bra. Jag är inte orolig.

Mamma har dessutom lovat att köpa nya jeans till mig om vi hittar några på rean som inte kostar skjortan!!! Wow, det vore verkligen underbart, alla mina jeans går typ sönder så jag skulle verkligen behöva ett till par...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar