söndag 19 december 2010

God jul bloggläsare!

Nu är det faktiskt bara 5 dagar kvar till jul! Att det har gått så fort, kan inte riktigt förstå det! Känns verkligen som att det var sommar nyss, och nu sitter man här och fryser rumpan av sig igen, säkert 1 meter snö utanför fönstret och juleljus överallt. Det är ganska fint ändå.

Fjärde advent idag, då ska fjärde ljuset tändas. Jag är hemma hos familjen, sparar pengar och mår bra, det är ganska trevligt att umgås med familjen och dessutom äta jättegod mat som man inte behöver betala för. Mat blir mycket godare när den är gratis!

Nu börjar väntan på tomten, och att se om familj och vänner uppskattar julklappar som man har skaffat åt dem. Förhoppningsvis gör de det, annars skulle det nog bli en ganska jobbig dag. Jag längtar efter maten, mmmm mormors hembakade bröd som man bara får på julen som är BÄST är självklart det som lockar mest. I övrigt är jag ganska kräsen och äter kanske två grejer på julbordet, höhö. Men jag tycker om att laga typ all mat! Jag brukar få ansvar för Janssons frestelse, och det brukar oftast gå ganska bra.

Efter jul får jag dock den finaste julklappen, för på annandagen kommer Erik hit. <3 Det är det värsta med att vara hemma hos familjen, att vara ifrån honom. Det är ganska jobbigt på riktigt.

Och sen vann ju Robinson-Erik Robinson :D :D WOW. Jag har aldrig varit så glad över en vinnare någonsin <3 Han är helt klart den bästa som satt sin fot på den där ön. Jag stod och hoppade upp och ner, tjoade av glädje och ville typ böla men höll mig.

Nu ska jag öppna chokladkalender.

God jul bloggen!


ps. flygbiljetter införskaffade. ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar