söndag 5 december 2010

Inte långt kvar nu

Nu är det mindre än två veckor kvar tills vi ska boka flygbiljetter, faktiskt, idag är det bara 10 dagar kvar vilket betyder att snart är det dags - snart har vi biljetter. Då är ju faktiskt det mesta fixat! Helt underbart. Hoppas bara att biljetterna inte stiger supermycket i pris nu de sista dagarna, det skulle vara så surt när man planerar sin budget efter nuvarande pris!


I förra veckan bokade även jag, Erik och Anna bussbiljetter för att kunna åka till Växjö och julbalen 2011, vilket nog kommer vara det sista event jag går på innan LeakyCon tror jag tyvärr, i alla fall om det inte händer saker i Stockholm. Det finns helt enkelt inte pengar och varje krona som spenderas nu måste vara nödvändiga saker, för annars behövs allting till LeakyCon och USA. Jag skulle dö om jag kom till USA och inte hade råd att köpa typ en pygmépuff bara för att jag var tvungen att åka hit eller dit eller vad du nu än kan vara. Förhoppningsvis kommer det fler chanser till HP-event i Sverige, men LeakyCon och USA händer ju inte varje år direkt.

Jag har även tagit ett bra beslut inför pengasparandet - jag har bestämt att åka hem till familjen ganska tidigt i år. Den 14 december åker jag hem, vilket betyder att jag blir hemma ganska länge och kommer inte spendera för mycket pengar och spara in på mat och liknande. Det är väldigt bra och behövligt, jag behöver alla slantar jag kan få tag i. Jag skulle typ egentligen behöva ha både ny vinterjacka och nya vinterskor men det finns helt enkelt inte pengar. Hoppas att tomten har med sig lite presentkort på H&M och sådant till mig typ... Det skulle uppskattas.

Alla julklappar är i alla fall avklarade och betalda förutom två böcker till mormor som inte är allt för dyra (skönt!) så det behöver jag inte tänka på. Har även mat och grejer så det ska jag inte behöva lida av det minsta. Önskar dock ändå att jag hade lite mer pengar på kontot... Det skulle vara trevligt. Tur att man nog klarar sig i alla fall, annars vore det ju otrevligt.

LeakyCon <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar