torsdag 26 augusti 2010

Jaha.

Jag blir så trött på folk som ska lägga sig i med dryga kommentarer och åsikter som inte betyder någonting alls egentligen. Typ som vissa personer som bara måste kommentera att de tycker det är sååå onödigt att åka till USA på HP-grejs. Varför ska man åka så långt för något så fånigt?
Egentligen bryr jag mig inte om vad de tycker om HP. Skulle jag bry mig om vad andra tycker om mina intressen skulle jag gå under. Men det stör mig att det ständigt måste kommenteras, och att folk inte kan låta en vara i fred. Det är inte som att min resa till USA påverkar dem.
Just de här kommentarerna, om hur dum i huvudet man är som "lägger en mindre förmögenhet" på HP-grejer. För det första är det ju inte ens HP-grejerna som kostar en förmögenhet. Det är flygbiljetter och hotell som kommer kosta, vilket ju skulle kosta oavsett hur och varför jag åker till USA.
För det andra är det för mig en härlig upplevelse, jag får åka med pojkvän, superbra vänner och verkligen bara göra saker jag har drömt om
- gå på stort konvent där jag inte känner någon som arrar
- (förhoppningsvis!) få se Draco and the Malfoys live
- besöka Harry Potter-parken vilket är typ något man måste göra tycker jag
- se DH pt 2 på ett annat ställe än Nyköping/Stockholm med bara nördar
- äta amerikansk mat och se hur fett allt är
- åka någonstans långt iväg och utmana mig själv och min flygrädsla
- (förhoppningsvis!) få gå på disney world. nej, stryk det förhoppningsvis. Jag SKA dit. oavsett om de andra följer med eller inte. Är jag där, precis bredvid, kan jag bara inte strunta i det. De andra kan få äta på mcdonalds eller något under tiden. Hehe.


Kort sagt är det bara så fina saker och en resa, upplevelse som jag verkligen längtar efter. Jag blir irriterad på att folk inte bara kan hålla käft, alternativt vara glad för någon annans skull. Jag går ju inte direkt och säger till folk att jag tycker de är dumma i huvudet som åker till Thailand bara för att bada (typ...)

Gaaargh människor. Förövrigt suger typ allt i mitt liv nu. Haha okej nej nu ljög jag. Mycket är bra. Men så mycket förstör det bra och det är sjukt jobbigt.

Om två dagar fyller jag i alla fall år. Hoppas på pengar till LeakyCon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar