söndag 1 augusti 2010

Ännu en vecka närmare LeakyCon

Nu är det söndag igen och jag har återigen försökt och återigen försökt att inte slösa allt för mycket. Denna vecka har också varit lätt, då jag största delen av tiden har suttit instängd i en sommarstuga i regnet hos föräldrar och en mormor som gärna betalar det mesta inom rimliga gränser (dessutom har det inte varit mycket jag känt mig pepp på att vilja ha heller...)
De tråkiga nödvändiga sakerna det spenderats pengar på denna vecka är tandläkare och hyra. Fick tandvärk, gick till akuttandläkare, fick veta att jag har inflammerad visdomstand som måste bort, så jag sattes på penicillin-kur för att återkomma till min "riktiga" tandläkare som ska dra bort tanden. Det kommer bli en dyr historia. Som tur är har jag världens bästa mamma som lovat att hjälpa till så mycket som möjligt med tandläkarräkningen. Det tackar vi för.

Annars kan man i min lista se rätt mycket kläder denna vecka... Vilket helt enkelt är för att H&M har haft rea och man har kunnat köpa mycket billiga saker. Dessutom kom jag på massa saker jag ville ha med på turnén som jag inte hade, och då måste det ju införskaffats.

Just det, turnén. Imorgon åker jag äntligen till härliga Bäsna i Dalarna och sedan är det snart, snart dags för HARRY AND THE POTTERS.
Min pepphet kan nog inte beskrivas i ord... Jag var inte så pepp förut men nu har jag blivit extremt pepp. Ska vara extremt mycket fangirl till vissa band och verkligen visa hur awesome jag är på konserter. Detta är faktiskt den första wrockspelningen jag är på, där jag inte själv uppträder! (har uppträtt på en men jaja). Lite pinsamt, men så är det. Nu ska jag i alla fall gå på wrockspelningar så det räcker och blir över... Kommer antagligen kräkas på wrock efter den 12e augusti.

Har lovat att försöka få tag på en signerad skiva till mamma (!!). Det blir fint. Förövrigt twittrade jag lite med Draco and the Malfoys och de är 90 % säkra på att de kommer till LeakyCon! Hoppas verkligen det, annars ska jag gråta.

Här är i alla fall veckans inköp. Hiss eller diss?

Måndag:

BH – 129 kronor på H&M : Nödvändigt

Skjorta – 99 kronor på H&M : Inte så nödvändigt

Kjol – 100 kronor på H&M : Inte så nödvändigt

Tågbiljett till Borlänge – 223 kronor : Nödvändigt

Tandläkare - 240 kr: Nödvändigt

Tisdag:

Inget!!!

Onsdag:

Inget!!!

Torsdag:

Inget!!!

Fredag:

Gul luvtröja – 125kr : Inte så nödvändigt

Linne – 49,50kr : Inte så nödvändigt

Ögonskugga – 29,50kr : Nödvändigt

Hårtofsar – 19,50 : Nödvändigt

Hyra – VÄLDIGT nödvändigt

Present till kompis – nödvändigt

Lördag:

Inget!!!

Söndag:

Inget!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar