torsdag 4 november 2010

Harry Potter and the Deathly Hallows pt 1

Idag bokade vi äntligen biljetter till Harry Potter and the Deathly Hallows pt 1.
Som det ser ut nu blir det inte midnattspremiär och vi har därför bokat till den första föreställningen Rigoletto har. Dock var det precis så här det blev inför HBP och sedan ändrade sig SF och hade midnattspremiär i alla fall (suck på sf) men nu har vi i alla fall biljetter till en föreställning. Skulle det bli midnatts får vi väl försöka boka till den med och i så fall se filmen två gånger. Det kan nog ändå vara bra, få lite perspektiv.

Detta blir den sista Harry Potter-filmen vi ser i Sverige. Till pt 2 kommer vi befinna oss på LeakyCon och se filmen med massa amerikanska nördar. Herregud, det är svårt att fatta att det faktiskt kommer bli så. Nästa gång det är HP-premiär är vi i USA!

Förövrigt känner jag mig lite ensam som bloggare här igen. Vart har alla tagit vägen? Jag kan ju inte peppa själv, det blir ju oerhört tråkigt faktiskt. Men jag gör det bästa jag kan.

Gratis aktiviteten NaNoWriMo går superbra. jag har skrivit över 7000 ord i dagsläget och känner att min bok verkligen är bra. Jag skulle kunna låta någon läsa den utan att skämmas allt för mycket tror jag. Har haft otroligt flyt i skrivandet vilket gör att jag har kunnat läsa det jag skrivit innan och ändrat rätt mycket. Tror även det hjälpte mycket att jag och Erik strukturerade upp en plan för böckerna innan vi började skriva - nu blir det mycket lättare än att, som jag gjort tidigare år, bara hitta på allt efter som.

Vi gjorde också en kul gratis aktivitet på stickis häromdagen, vi spelade in en sång. Jag och Erik började random en natt skriva HP-lyrics till Sound of Music-låten som typ alla känner till och Anna hängde på på stickis. Det blev en fin inspelning och en video. Ni kan ju titta på den om ni inte har något bättre för er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar