måndag 8 november 2010

Pengar och pengar och annat

Idag kollade jag i kalendern och det är inte alls långt kvar tills vi ska boka flygbiljetter - det ska ske den närmaste månaden typ. Just nu är det för lite pengar på mitt konto för det, men det ska nog gå bra. Jag kan spara lite till innan det är dags att boka och sedan kan jag låna lite pengar av mormor, det tror jag säkert. Om inte annat kan jag be om att få julklappspengar tidigare och det tror jag också ska gå bra. Min familj vill nog inte att jag inte ska komma iväg bara för att de saknas några tusen. De vet att jag sparat bra denna termin så det är inte som att jag behöver låna pengar för att jag köpt massa film. Det är mat som pengarna har gått åt till och till viss del lite andra saker, men ytterst lite jätteonödigt i alla fall.

Det kommer kännas så. nära. när biljetterna väl är bokade. Då finns det ju verkligen ingen återvändo, då är det 4500 som ska sparas till hotell och sedan är det bara go go go till allt annat
- inträde till parken
- inträde till disney world
- mat
- merch

Jag hoppas verkligen att detta kommer gå bra... Ibland får jag lite ångest över att det inte ska gå ihop sig - denna termin har jag hittills sparat 5000 men då har en del pengar lagts på andra utgifter som jag inte kommer ha i vår. Jag ska försöka sälja mycket saker också typ kurslitteratur som jag inte behöver längre vilket säkert kan ge en lite pengar och sedan blir det hardcore-sparande. Måste försöka söka jobb också, kanske vikariejobb på lärarjouren och liknande. Jag räknar med att ungefär 2000 kommer gå åt till mat och sedan har vi runt 1000 kronor i inträde till hp-parken, 1000 till disney och sen är merch och sånt kanske 1000 spänn. det är typ 10 000 man bör ha när man åker till USA känns det som. Kanske har jag fel men jag hoppas att det är bra (och att dollarn fortsätter sjunka som det ser ut just nu, det är perfekt!)

Min önskelista är dessutom kort i år - vill mest ha pengar till LeakyCon och jag hoppas verkligen att jag får det, i min materialistiska familj brukar det ändå mest ges saker.

Skulle det se riktigt illa ut får jag väl sälja allt jag har. Typ mitt Nintendo DSi, Wii, alla spel, filmer, böcker... Usch.

Nej men ångest har jag inte tid med nu. Det kommer bara sluta i tårar tror jag.

Tänk positivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar