onsdag 2 februari 2011

Jobb, jobb, jobb...

Just nu försöker jag söka sommarjobb. Det är inte alltid roligt, direkt. Hittills har jag random skickat iväg mitt CV till olika ställen där jag skulle kunna tänka mig att jobba, och sedan även sökt jobb på Gröna Lund.

Det som är mest jobbigt är att det redan känns så kört, på de flesta jobb, redan från början. Dels för att man inte har supermycket erfarenhet, men också eftersom man nu i sommar kommer att vara frånvarande rätt mycket. Kommer ju inte kunna jobba då vi är i USA, men också några dagar i augusti kommer jag nog inte kunna, eftersom jag då är med och arrar Quidditch-SM 2011. Kort sagt känns det redan där som att många "kastar" bort en, eftersom det säkert finns hundratals andra sökande som säkert är villiga att jobba hela sommaren, som inte har USA och Quidditch att tänka på.

Gröna Lund vore dock så sjukt kul att jobba på, tror jag. Grönan är ju fint, och jag skulle nog kunna klara av de flesta jobb där. Jag ska på arbetsintervju nästa vecka för Grönan, och försöker förbereda mig så gott jag kan, det är tredje gången som jag är på arbetsintervju på Gröna Lund, så tredje gången gillt, kanske?

Annars är jag så sjukt pepp på LeakyCon så det finns inte. Idag har varit en extremt peppdag, och jag har planerat massa saker. Pepppp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar