söndag 30 januari 2011

Budget!

Jag har sparat duktigt den senaste tiden. Det gör att jag kunde sätta över massa till LeakyCon-kontot. Underbart! Nu har jag pengar till hotell, mat och två parkbiljetter. Det känns sjukt underbart eftersom det bara är februari. Jag kan helt klart klara av denna resa, och även kunna "slösa" lite när jag väl är där. Saker jag hittills bestämt mig för att köpa i HP-parken:

En pygmépuff
Chokladgroda(or)
Bertie Botts bönor
Trollstav

Sedan ska jag även se till att köpa på mig lite presenter till folk med födelsedagar, typ min lillasyster som fyller år i september skulle nog helt klart vilja ha en present från HP-parken hellre än något annat. Hoppas att allt får plats i resväskan! Min förhoppning är att Erik kommer packa mycket mindre kläder än jag, och så kommer jag kunna använda mig av hans extra utrymme. Det vore fint. Då slipper man oroa sig över att man köper så mycket att man inte kan ta med sig det hem! För det vore ju dumt.

Den senaste tiden har vi kollat upp taxipriser och parkpriser (till Universal Studios). Taxi verkar sjukt billigt i USA. Jag hittade en fin hemsida där man kunde räkna ut taxipris genom att skriva vartifrån man ville åka, och till vart man skulle. Det visade sig att en taxiresa från flygplatsen till vårt hotell typ skulle kosta 400 svenska kronor, typ. Det betyder i sin tur att om vi delar på detta, är det inte alls mycket! Vi hoppas på att taxihemsidan har rätt, och att dollarn även fortsätter att vara så här pass låg. Det skulle vara bäst för oss!

Ang. parkpriser har vi även kollat upp det, och det visar sig att man kan köpa två dagars pass till Universal Studios (med Potter-parken!!!) och att man får se allt, för c.a. 134 dollar var. Det är typ ingenting!!! Vi ska helt klart köpa såna här pass, och om även LeakyCon får igenom sitt specialevent med parken betyder det att vi kommer kunna vara i parken flera dagar mer! Vi kanske kan besöka parken 3 gånger!!!

Jag börjar bli så sjukt, sjukt pepp. Är inte ens speciellt nervös över flygresan och packning än, även fast det säkert kommer. Men just nu känns allt bara så otroligt roligt och jättefantastiskt att jag inte vet vart jag ska ta vägen riktigt!

PEPP!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar