fredag 11 februari 2011

Insnöade!

I morse vaknade jag till synen av minst 2 dm snö ute på balkongen. Jag suckade djupt åt snöstormen som var, och gick och satte i linser och skulle klä på mig när Erik kommer ut från sovrummet. Jag säger typ "buhu, snö, vill inte gå ut." Och han svarar "Öh, gör inte det. Titta här." och så visar han mobilen där han har aftonbladet uppslaget, och det står att det är snökaos, trafikkaos och alla Stockholms bussar är inställda.

Kollade SL. Jepp, även Lidingö har fått inställda bussar. Att åka till universitetet går inte alltså. SUCK. Missar en viktig redovisning och genomgång om inte läraren förstår problemet (vilket hon borde) och flyttar på allt.

Positivt i alla fall med att vara insnöad:
  • Erik är också insnöad, så jag är inte ensam
  • Kan plugga och spela tv-spel istället
  • Spenderar inga pengar

Lätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar