måndag 16 maj 2011

Läget just nu

Nu är det ungefär 7 veckor kvar till LeakyCon! Sjukt? Ja, ganska rejält sjukt. För att bara återupprepa mig som jag gjort i så många inlägg - det känns inte riktigt verkligt att dagen snart är här. Snart så kommer vi att sitta på det där planet och åka till USA, och vi ska gå på LeakyCon och Harry Potter-parken. Vi ska gå på Wizard Rock-spelningar med ALLA stora band, vi ska se Potter Puppet Pals. Vi ska krama Darren Criss och sjunga med i alla StarKid-låtar. Vi ska se sista delen av Deathly Hallows och vi ska gråta. Vi ska träffa massa nördar från hela världen och åh vad vi ska vlogga.

När jag och Anna började planera LeakyCon trodde jag nog aldrig att vi skulle lyckas, och jag trodde nog aldrig att det skulle bli så här stort. Jag trodde definitivt inte att jag skulle åka dit med så många härliga människor, och att jag skulle längta så mycket. Och jag trodde nog inte att allt det här som vi nu ska få delta i, skulle vara möjligt.

Som sagt, det är stort och sjukt. Nu är det snart dags! I torsdags hade vi som sagt möte som ni kan läsa protokoll från här i bloggen (varför ni nu skulle vilja göra det...) och det var ett sjukt bra möte. Förutom att vi kom fram till massa bra saker så märkte vi även att vi är på samma våglängd gällande konventbesöket. Det någon kan stå ut med att missa kan alla stå ut med. Vi vill gå på samma saker, och ingen är sur på någon annan. Det är skönt!

Men ja, läget.

Packlistor börjar skrivas smått, vi kollar upp det sista och försöker inte stressa upp oss. Leaky har släppt biljetter till midnattseventet i parken för alla konventdeltagare nu och har sålt mer än 50 %, alltså mer än 1000 biljetter so far.

I övrigt har vi fortfarande inte fått information om vad mer för keynotes vi kan välja. Tydligen skapar detta allmän frustration, eftersom det bara är så kort tid kvar blir många stressade. Jag trodde bara att det var jag, men det märks på Leakys formspring och facebook att en hel del är lite irriterade över att mycket information ännu inte är färdigställd. SÅ lång tid är det ändå inte kvar.

Jag har i alla fall mailat rockstar-personen igen och hoppas att hon svarar snarast. Hon har varit ganska snabb på att svara på våra mail tidigare, men nu verkar folk ha haft lite problem med att få svar. Förhoppningsvis gäller det inte oss!

Ni som läser denna blogg och också ska åka - vad är era planer för konventet? Vad ska ni göra/inte göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar