söndag 1 maj 2011

Ännu mer tips

Igår pratade jag lite med en av mina vänner i USA som gav oss några ännu fler tips inför USA-resan. Jag tänkte blogga direkt om dem, så jag inte glömmer bort vad han sa, för det var bra grejer!

Det första han sa var att maten kan kosta runt 10 dollar per portion som dyrast i Florida. Han lät lite typ "oj oj tänk verkligen på det" och personligen känner jag att det är rätt chill, helt okej pris speciellt med låg dollar just nu.

Ett annat tips han hade var förutom matställen i Disneyworld, att se till att gå och äta INNAN 11 på dagen, för enligt honom går alla sedan och äter runt 12, och då får man köa i hundra år innan man ens får äta - har du dock ätit innan (eller vi kanske till och med kan ta matsäck?) så slipper man de långa matköerna, men man kan även slippa långa attraktionsköer eftersom stora delar av besökarna alltså är och äter mellan 12~ - 3~ vilket känns bra för oss.

Han verkar också tycka att vi bör tänka på att ha kontanter ibland, kanske inte jättemycket jämt men att vi i alla fall nog måste vara beredda på att man använder kontanter mycket oftare där än här. Vi får alltså se till att ha det, växla lite cash innan på Arlanda men sedan göra uttag tillsammans osv, allt för att spara på den avgiften det kostar för varje uttag.

Förövrigt tyckte han att vi verkade ha sparat bra med pengar och att vi helt klart kan klara oss på det vi har. Jag räknade ut igår att när jag betalat hotell, parkinträde till Universal och parkinträde till Disney har jag över 1200 dollar kvar till mat, taxiresor och merch + diverse Leaky-grejer jag säkert kommer vilja ha. Så det känns skönt, att allt sparande verkligen är värt det.

Förövrigt skickade jag igår ett asdrygt mail till LC angående hur de sagt om meet and greet-grejerna. Fick ett drygt svar från deras formspring, och då lackade jag och skickade ett långt mail. Hehe. Förhoppningsvis släpper de fortfarande in mig.

1 kommentar:

  1. Hej! :D
    Jag vet inte om jag har kommenterat den här bloggen tidigare. Adressen har legat bland mina favoriter ända sen jag nån gång hittade hit via en länk i ditt, Lis, personliga meddelande på msn (jag vet inte om vi någonsin har pratat där, men du var en av alla Hoggare vars mailadresser jag samlade på mig då Hoggy lades ner). Hur som helst ville jag bara säga att jag tittar in här lite nu och då och jag tycker det är jättekul och intressant att följa med era förberedelser inför Leaky :) Önskar så att jag själv hade möjlighet att åka dit, men jag tänker mig att jag istället kan få åtminstone en liten inblick i alltihop genom era skriverier här.
    Jag ska försöka vara lite flitigare med kommenterandet framöver, men för säkerhets skull säger jag redan nu att jag hoppas ni får en totalt underbar resa, och ni får hälsa USA and everything Potter från mig i Finland, haha :) Kramar!
    /Felle

    SvaraRadera