tisdag 10 maj 2011

Om 2 månader smäller det!

10 maj, det betyder 2 månader tills vi åker till LeakyCon. WOW! Det betyder även att jag och Erik idag firar 1 år. Det är väldigt fint.

Men 2 månader kvar alltså, det är nästan svårt att fatta, och jag tror att dessa två månader kommer att gå jättefort när de väl sätter igång. Snart slutar skolorna och jag börjar jobba på riktigt och ordentligt, och långa jobbdagar kommer nog gå fort och bli roligt. Sedan kommer den där dagen då allt är packat och klart och vi gör oss redo för att ÅKA!

Igår köpte vi alla våra biljetter till Leakys parkevent, denna vecka ska vi även ha möte och då kommer vi nog att diskutera om att köpa 2 dagars-passet också, så gör vi nog det med. Vi har även upptäckt att vårt hotell ger oss vissa förmåner, nämligen att vi som hotellgäster får ett "specialpass" som heter typ express pass eller något liknande som betyder att vi dels får gå in i parken 1 timme före alla andra gäster, och gå före i vissa köer till olika attraktioner. Enligt Martin som var på Universal studios i vintras är detta sjukt värt, eftersom många köer är långa och man kan spara mycket tid genom detta. Det kostar annars 87 dollar per person, och att vi får det gratis = awesome!

Jag har även börjat skriva en packlista som jag delat upp i två kategorier. Den första kategorin är saker vi alla 3 kommer behöva ha och kan dela på, alltså, alla behöver inte packa en varsin av de sakerna. Detta är bland annat en elkontaktsförvrängare som vi måste ha i USA eftersom de har andra uttag än vi. Vi tänker även ta med oss en sån där dosa jag nu glömt namnet på som man kan sätta flera grejer i (ni vet vad jag menar hoppas jag!) för eftersom vi alla har mobiler, kameror osv kommer vi behöva ladda MYCKET!

På min egen lista har jag hittills bara skrivit upp massa olika kläder och liknande som jag vill ha med mig, piller och annat som jag kommer på. Listan kommer ju såklart att uppdateras efterhand. Jag måste ju även packa med en HP-utklädnad eftersom Leakys coola parkevent kommer att vara enda tillfället någonsin man får vara utklädd i PARKEN, de har förbjudit de annars, antagligen för att de som jobbar i parken är utklädda. Men Leaky har alltså fixat så att vi alla får vara utklädda om vi vill. Häftigt!

Längtar otroligt, otroligt mycket. Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar