fredag 21 januari 2011

LeakyCon-vlog

Tydligen finns det intresse av diverse av mina medbloggare här att skriva lite fler inlägg. Så det ska vi väl kunna åstadkomma!

Det finns en sak som vi inte har talat om på bloggen förut, men som jag ändå har tänkt på väldigt länge - vloggen. Svenska HP-fans uppmärksammade det när de rapporterade om vår vlog från Julbalen i Växjö, och jag kan nu bekräfta att det givetvis planeras en rejäl videoblog från LeakyCon och Harry Potter-parken!

Tidigare vloggar har varit helt spontana, det har inte funnits några som helst manus eller idéer förrän kameran faktiskt åker fram. Det finns förstås idéer som utvecklas under resans gång, men det har varit allt. Till LeakyCon har jag funderat på att göra det lite mer grundligt. Naturligtvis fortfarande inte något manus eller så - det skulle förstöra syftet med vloggen helt - men kanske någon typ utav lista över saker som borde vara med.

Såå, vad vill ni se från LeakyCon? Givetvis kommer vi inte att kunna dokumentera hela föreställningar eller framträdanden, men lite höjdpunkter ska vi säkert hinna med!

Utrustningsmässigt planerar jag att ta med båda mina miniDV-kameror och en stor mängd band. Hade jag haft splitternya HD-kameror hade jag nog inte lika gärna gjort det, men eftersom att det är hopplöst omodern (men inte dålig!) utrustning gör det inte så mycket. De är ändå inte värda några större pengar på andrahandsmarknaden idag. Folk vill helt enkelt inte ha band längre, inte ens digitala band (som jag älskar!!!). Och dessutom är det inte HD. Eh... men nog svamlat om det!

Så, vad ska vi försöka dokumentera? Jag tänker mig att det viktigaste kanske är:
  • Wizard rock!
  • Potter Puppet Pals
  • StarKid Potter
  • Typ ALLT i temaparken
  • Allmän konventstämning
Hm... något mer som önskas?

Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar