torsdag 20 januari 2011

CSN, CSN...

Så här dagarna innan man får reda på när nästa utbetalning kommer (och den borde verkligen komma snartsnart, annars blir det inte bra!) är det lite knivigt att hitta på hur man ska ha råd med allting. Det finns ju sparpengar att ta av, men det är ju inte meningen.

Jag har roat mig med att laga icke-existerande maträtter under veckan, bara för att använda ingredienser som finns hemma. Rätt roligt! Mina korridorare tycker i alla fall att det är lika kul varje gång de kommer in i köket och undrar "what are you cooking?" och jag svarar "no idea!" Ordet "food-ish" har figurerat en hel del fram och tillbaka i köket under veckan, eller åtminstone de gånger jag verkligen inte hade en aning.

För övrigt, GOTT råd: om du har olja, svamp av valfritt slag, ägg och lite riven ost kan det inte gå fel. Speciellt om alltsammans hamnar på en skiva toast sen. Mmmm midnattstoast.

Lite mer mat ska dock köpas typ snart, och jag har lagat vettig mat också (köttfärspaj!!!) men det är inte klokt vad länge man klarar sig på skafferiet bara man har lite fantasi. Och fryst köttfärs. Fantasi och fryst köttfärs. <3

Snart har vi även nästa möte inför resan! Då ska vi brainstorma kring allt, allt, ALLT som kan tänkas behövas inför och under Floridavistelsen. Det ska bli fint!

Nu ska jag göra matlåda av dagens normala matlagning, pannkaka. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar