torsdag 13 januari 2011

LeakyCon-dieten

Nu tycker jag att 2011, som inte bara är årets år, också kan få bli nytt liv-året som man alltid pratar om men som aldrig sker.
Nu ska jag bli sund och gå ner i vikt. Lite i sann Dudley-anda, bortsett från att jag nog faktiskt inte tänker nöja mig med en halv grapefrukt till frukost... Banan, i så fall, får duga. Det var vad jag åt till frukost idag, tillsammans med vatten. Detta efter ett hårt träningspass på wii fit plus! Som Leaky Con-sparare har man ju inte riktigt råd med gymkort, i alla fall inte när de flesta kostar runt tusenlappen. Tur att man då har ett wii fit med balance board hemma, så man lätt kan träna lite i alla fall.

Utöver detta ska inget onyttigt köpas. Läsk, godis, chips och övrigt snacks är nu BANNLYST från mitt hem. Detta är bra av flera orsaker, dessutom lever man sundare och kanske går ner i vikt snart, men dessutom så sparar man extremt mycket pengar. Läsk och det är extremt dyrt egentligen, i förhållande till mat och nödvändiga saker, så att skippa det kan nog ge extra mycket pengar i Leaky Con-kassan. Det tycker jag är perfekt!

Till att börja med i min fina diet tänker jag nog försöka äta enligt GI-metoden typ, alltså väldigt lite kolhydrater. Kvällens middag får bli kött med sallad, pommes frites som vi brukar ha till får Erik ha för sig själv. Vi har dock båda slutat dricka läsk, förutom då att Erik nu försöker dricka upp det vi har kvar i skåpen, typ en halv julmust och lite coca cola. Det får han göra, för han behöver ju egentligen inte banta, men vill ändå sluta dricka läsk om jag gör det. Söt!

Sen får vi väl se hur det går, det kan ju vara fruktansvärt svårt att leva så nyttigt som man önskar att man kunde göra i och med att man är fattig student. Det allra nyttigaste kostar, tyvärr, en hel del mer än de lite onyttigare alternativen. Men man kan ju försöka i alla fall!

Denna vecka har jag inte druckit en droppe läsk. Fantastiskt, med tanke på att jag innan drack läsk i stort sett varje dag. Inget onyttigt har egentligen heller ätits, förutom diverse luncher/middagar man kan ifrågasätta (hamburgare, suck...)

Men ja, antar att detta får bli en fin utmaning. Men inte en veckas utmaning, utan flera månaders! Eller till målet är nått. Ska i alla fall försöka leva sunt och inte vilja leva onyttigt. Och då räknar jag både med att falla tillbaka i läskträsket, men också risken att man bara slutar äta helt för att gå ner i vikt. Det får inte hända det heller.

Vi får se hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar