tisdag 18 januari 2011

LeakyCon-drömmar

Inatt hade jag min första dröm om LeakyCon (tror jag?)

Tror mycket beror på gårdagens stickis där jag och Erik fick se videos och kartor från Martins besök där. Det gav oss mycket att tänka på. Martin berättade om priser och vad man kan få tag på, samt vilka parker som är värda i Orlando. Han hade självklart varit i Wizarding World of Harry Potter och visade videos från när han och hans familj var inne på Honeydukes och Zonkos, och när de gick in i parken!

Honeydukes och Zonkos verkar helt underbart! Honeydukes verkar ha hur mycket roligt och gott godis som helst, bl.a. chokladgrodor som enligt Martin är jättestora och tunga, och som vi såg videon hade likadana askar som de har i filmen. Dessutom fanns det självklart också Bertie Botts bönor i alla smakar - MED alla smaker också. Tydligen fanns det många riktigt äckliga och askarna var även dem totalt identiska med filmen. Fint! Zonkos har inte bara skämtartiklar utan också annat fint att köpa. Kvastar, tröjor, en klonk och dessutom Pygmépuffar!!! Sjukt söta rosa små luddbollar och jag bara MÅSTE ha en <3 Trollstavar fanns det också, som enligt Martin inte var så dyra (ungefär 30 dollar, vilket jag tycker känns helt okej med tanke på hur mycket de nu skulle kunna ta på ett sånt ställe...)

Vi fick också se videos från olika berg och dalbanor, från många andra av parkerna. Jag blev jättepepp på att gå i alla parker Universal Studios har, och också de fyra Disney-parkerna som finns. Fast mest Magic Kingdom, för där finns slottet. Martin sa att de mest är till för barn som vill bli fotade med Musse Pigg - alltså jag. Heheh.

I alla fall så ledde de till min dröm tror jag, som bl.a. handlade om att jag, Erik och Anna gick i parken och mumsade på chokladgrodor. Jag kan inte fatta att vi snart är där och jag längtar så otroligt mycket. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar