söndag 12 september 2010

LOVISA ÄR BILLIG MED MYCKET JOBB!!!

Jag älskar din idé li! Jag älskar saker som är gratis mer än någonting annat förutom en hel del saker. Men jag älskar gratis ändå. Nu är jag kissnödig, det är gratis. Men det älskar jag inte, förutom när man typ suttit på pendeln på väg hem från Lina i bålsta och varit kissnödig hela vägen och sen ÄNTLIGEN får sätta sig på toan och kissa. Typ bästa känslan i världen.

Men nu är det inte kiss jag ska skriva om. Jag tänkte faktiskt börja med att prata om mina jobb. Vet inte hur det går med barnvaktsjobbet, mamma har lovat att ringa mamman till ungen i morgon och se när vi ska ses. Det tycker jag verkar väldigt bra. Tror att det kan bli en hel del pengar på det, faktiskt. Plus erfarenhet! Det är alltid bra att ha om man är sjutton och lever idag, för annars får man inget jobb. Vilket är knäppt, för man kan ju inte få jobb utan erfarenhet och man får inte erfarenhet utan jobb. Värsta knäppt, värsta jobbigt. Jag är fortfarande kissnödig.

Men jag har glada nyheter - löneförhöjning. Det är ett ord vi alla är bekanta med men det händer alldeles för sällan. NU HAR DET HÄNT MIG. Jag har gått från 70 kr / timme till 90 kr / timmen! WIHOOOO JIPPPI! Och jag har fått ganska mycket jobb den här veckan och jag hoppas det fortsätter komma mer och mer och mer så att jag får mycket pengar. Apropå jobb älskar jag min chef. Hon är snäll och bra på alla sätt!! Chefer ska vara snälla för då ser man fram emot jobbet och man blir glad av att vara där! :D :D

Nu - gratissaker man kan göra! Jag vill se mycket av orlando så det vore väldigt dumt av oss om vi inte gick på promenader (finns det sådana vägar i USA? fick intrycket av att man måste åka bil överallt! obs skojade obs höhöhöhö). Sen tycker jag att vi ska försöka lära känna människor man kan umgås med och hitta på saker tillsammans. Bada måste vi göra såklart. DET FINNS ETT FLYGPLAN I VATTNET DÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Idag var det nio år sedan 9/11 apropå flygplan. Så hemskt. Tänk om vi dör????????!??!????!?!?!?!?!? Apropå död håller jag på att dö av kissnödighet nu!

Något som jag vill göra är att hoppa i sängarna på hotellet! Dem ser så hoppvänliga och fluffiga ut att man blir alldeles glad! Whooop! Men om man hoppar får man inte vara kissnödigt, glöm inte det!!

Allt går bra annars. Var på Lis kalas igår och det var gratis förutom present till henne och pizza. Jag gillar pizza. Nu ska jag snart sova och kolla mobilen. Hoppas att min chef och messat och bah "Yo! Kom till jobbet efter skolan i morgon så blir du rik!" Det skulle vara fintfint.

Återkommer snarast med fler idéer om vad man kan göra som är gratis eller billigt! Nu ska jag kissa! DET är gratis! Förutom när man är på café, en gång var jag på ett där dem tog 50 KRONOR för att kissa. Man bah buhuhuuhuhuhuh. Fast det är ju inte gratis att kissa hemma heller, toapapper kostar. Kom på att jag är den enda av oss som får toapappret betalt, fett najs! Ni kan vara ägda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar