onsdag 29 september 2010

Jag har jobbat en hel del på senaste tiden. Det börjar bli en vana att gå dit nu. Förut gick jag bara två, tre gånger i månaden. Nu försöker jag gå så fort det finns jobb, jag har faktiskt gått varje gång jag blivit ombedd att komma. SÅ STOLT ÖVER MIG SJÄLV. Men nu kommer det inte finnas mer den här veckan, tror jag. Vilket är superdupersynd för jag villvillvill jobba. Jag vet inte hur det går med barnvaktsjobbet, vi lyckas aldrig hitta en bra tid att träffas, men det ordnar sig nog förr eller senare.

Något som var en vana för mig förut var att köpa en latte/té/pepsi nästan varje morgon. Det har jag helt slutat med nu. Jag har börjat äta i skolan så att jag inte ska frestas att gå till ica, och jag har till och med börjat äta frukost varje dag av samma anledning. Jag önskar mig massa kläder i julklapp så att jag ska slippa köpa det själv, speciellt nödvändiga saker som jag måste ha. Ett par midjehöga, svara shorts, en hel del strumpbyxor och några fina 50-/60-talsinspirerande klänningar står på önskelistan och eftersom mor min tycker om min klädstil verkar det inte bli något problem. Jag älskar 50/60-tal så himla mycket. Alla var så snyggt då och man kunde se Simon and Garfunkel och Beatles live. Varför levde man inte då?

Dem hade inte Harry Potter, så det kanske inte är så värt ändå.


Min dag har varit dålig idag. Bråkade med några i klassen och sedan ville ingenting fungera som det skulle. Åh, vad jag är glad att jag har timlön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar