onsdag 29 september 2010

Ja du, budget

Planering av utgifter är som Li säger av yttersta vikt!

Idag köpte jag en dator. Det var ett definitiv nödvändigt inköp då det är sjukt vettigt att äga en laptop när man går på högskola, nevermind att man äger en fullt fungerande stationär dator.

Den kostade en hel del, suck suck. Just nu har jag väldigt lite pengar. Inte farligt lite då hyran för månaden är betald, men nästan så lite att jag inte kan betala nästa innan jag får pengar igen (förutsatt att jag handlar mat den här månaden, och det gör jag). Detta är naturligtvis inte inkluderat Leaky-pengarna. Det är inte så farligt - jag får pengar innan jag måste betala nästa - men det pressar mig att spara.

Jag har dessutom för första gången på terminen satt över mer pengar till Leakycon-kontot. Jag är övertygad om att mina andra utgifter kommer att gå ihop sig utan de 1200 till som nu ligger som sparpengar, och krisar det så får jag kompromissa.

Månadens planerade utgifter:
  • MAT
  • kurslitteratur

Det kommer att gå. Dessutom har jag blivit bättre på billig kurslitteratur - idag köpte jag en bok i andra hand för halva adlibrispriset. Det var inte fel!

Nu ska jag handla billig mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar