onsdag 29 september 2010

Budget.

Just nu går mitt huvud runt i budget, budget, budget. Jag tänker att jag nog måste börja tänka i banorna runt exakt hur mycket jag gör slut på på mat i månaden och sedan lägga undan ALLT annat på Leaky-kontot, för i så fall så snålar jag mer och gör inte slut på pengar på onödiga saker. Och skulle det vara så att det blir kris, jag måste köpa kurslitteratur eller något annat, ja då får jag väl flytta tillbaka från LeakyCon-kontot. Inte värre än så.

Jag TROR det kan fungera men vet inte... Ska se över mina konton imorgon när jag kommer hem och har internetdosa och annat till hands. Jag vet i alla fall att jag kan sätta över rätt mycket från förra månaden till LC-kontot och det känns skönt för förra månaden kändes bajs rent ekonomiskt sätt med massa utgifter och slarv från min sida.

Saker som dock kostar pengar just nu:
Har haft en lite jobbig period (läs. ganska rejält) och behöver terapi. Terapi för mig är shopping. Jag skulle inte säga att jag har ett problem, men jag sticker inte under stolen med att när jag mår dåligt spenderar jag pengar - och mår ofta bra igen. Jag tänker därför investera i lite feel good-kläder från H&M som jag klickade mig fram till igår. Det blev inte jättedyrt och ändå rätt mycket kläder, eller ja, tre plagg, så det känns helt okej.

-kurslitteratur, igen. Ska dock försöka få tag på så mycket som möjligt online och det mesta verkar finnas online, vilket är skönt. Ungefär hälften går att ladda ner, finns på ebrary och så, och då behöver inte jag köpa

- semester. vill ha. vill bara komma bort en helg, eller något. det skulle vara så sjukt jävla skönt. och sjukt värt. undrar bara vart och vad som inte ger allt för mycket kris i kassan. men jag behöver. för hälsans skull tror jag.

- mobil. min mobil som redan krånglat sjukt mycket börjar krångla ännu mer. jag försöker hålla ut och se till att inte spontanköpa en mobil men jag är sjukt rädd att min mobil faktiskt ska gå sönder snart. den uppför sig ungefär som en väldigt gammal dator just nu och det känns inte alls bra när mobilen är det enda man har, jag har ju inte hemtelefon så jag kan inte direkt förlita mig på den heller.

Aaaah. Att allt ska kosta pengar suger lite. DOCK har jag inte spenderat en enda jäkla krona på över en vecka nu pga att jag legat sjuk med äckelkörtelfeber. Inget ont som inte för något gott med sig, kan man ju säga.
Och igår satt jag och kollade flygbiljettpris för att få ett hum om vad det kan tänkas kosta, och det verkar ligga på ungefär 10-12k, tur och retur. Det verkar sjukt bra och vi bör diskutera när vi tror priserna ska gå upp och när vi ska boka som allra senast.

Tur att vi ska ha möte på lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar