tisdag 26 oktober 2010

Storhandling

Igår kom CSN, efterlängtat och härligt, och med det kom äntligen möjligheten att storhandla! Jag tvingade med mig Erik till Willys och där handlade jag otroligt mycket mat som säkert kan räcka i alla fall ett tag denna månad, beroende på hur mycket man äter hemma och så.
Det köptes bl.a.
  • Bacon
  • Stekfläsk
  • Fläskkotletter
  • Köttfärs
  • Kyckling
  • Falukorv
  • Pasta

samtliga i relativt stora förpackningar så man får mycket av det. Köttfärsen ska nog t.ex. räcka i alla fall fyra gånger och kotletterna lika så. Nu får man bara försöka komma på vad man ska laga till av allt detta så att man får lite variation i maten. Skönt i alla fall att få storhandlat billigt, förutom mat köptes också schampoo, diskmedel, tandkräm och sådana saker för en billig penning, vilket också säkert komma räcka hela denna månad. Perfekt! Det känns bra att ha planer som detta då LeakyCon-kassan verkligen måste skötas denna månad. När hyran och lite andra räkningar som mobilräkning och sådant betalats ska jag lägga över mer pengar till mitt LeakyCon-konto. Det är nog dock ganska bra att de pengarna får dras först så jag mer ser hur mycket det blir över.

Planerade utgifter denna månad (november) är:
Försäkring
Biljetter till Växjö
Kanske någon julklapp
Tandläkare?

Kan det inte vara mer än så? Jag tror inte det! SL-kortet behövs inte köpas förrän nästa CSN så det räknar jag inte med nu. Det är ju annars en ganska så dyr utgift och jag funderar på om man bara ska köpa för en månad, och på så sätt ha mer pengar över till när flygbiljetterna ska köpas.

Börjar även fundera starkt på att bo hemma största delen av december, problemet är att det är svårt att vara från Stockholm, fruktansvärt svårt. Men då jag inte har något schemalagt (skriver uppsats nu och träffar bara handledaren då och då) känns det som att jag lika gärna kan skriva här som där och på så sätt verkligen dra ner mina matkostnader. Dock vet jag inte om det är värt att vara ifrån vissa människor så länge...

Det blir nog bra ändå. Idag ska jag på middag till min gudfar och äter då alltså billigt och gott och hemlagat. Imorgon ska jag åka till Nyköping för att gå till tandläkaren, inte så roligt, men det är sådant som måste göras. Ska i alla fall träffa Mirre för lunch, mysigt då vi inte setts på länge. Sedan åker jag tillbaka till Stockholm självfallet.

Om man skulle sluta blogga och skriva hemtenta kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar