fredag 1 oktober 2010

Det känns bra.

Med tanke på hur mycket pengar jag hade över förra månaden är det bevisat. Jag kan spara pengar. Jippi! Från förra månaden lade jag över ungefär 2500 på LeakyCon-kontot, och nu för att inte slösa med alla pengar jag fick kvar, över och som blir kvar när hyra och liknande betalats redan nu såhär i början av månaden satte jag över några tusen till på LeakyCon-kontot = jag har väldigt mycket pengar där helt plötsligt!
Har även gjort några beräkningar och ja, det verkar som jag kan klara mig denna månad ut på de pengar som är kvar och det skulle även kunna bli lite över så länge jag inte måste köpa jättemycket annat, men som jag räknat på det nu är det nödvändiga
- tv-avgift
- kurslitteratur
och det går INTE över tusen kronor i alla fall som det ser ut nu, vilket gör att jag har ett par tusen kvar till mat och liknande, och det är bara 24 dagar kvar till nästa studiebidrag! Att det går så bra nu + att jag fick i födelsedagspresent att mamma, pappa och mormor ska hjälpa till med de pengar som fattas ska det inte vara några alls problem för mig att ha råd med flygbiljetter i december. Inget kan stoppa mig. Jag åker! Det var tur att jag varit sjuk i två veckor = inte spenderat en krona. Det känns jättefint fastän körtelfeber inte är något att rekommendera. Nu känner jag mig i alla fall lagom frisk och det ska firas ikväll!


Det som är jobbigt är att hotellet FORTFARANDE inte dragit några pengar. Det gör mig lite orolig. Det är en av grejerna som måste tas upp på mötet imorgon hur vi ska hantera det. Jag vet inte hur amerikanska hotell fungerar, men man tycker att de borde dra pengar när de säger att de ska dra pengar!

Nu ska jag fixa håret, sminka mig och rusa iväg till skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar