söndag 17 oktober 2010

Mattips.

En jobbig sak med att vilja veckoplanera mat och handla är att man har noll inspiration på vad man ska äta ibland och vad man vill ha. Är man dessutom som jag lite kräsen och inte alltid up for att prova nya saker, blir det ännu jobbigare.
Jag tycker därför att alla ska ge mattips till mig nu! Detta så jag kan planera inför kommande veckas middagar, men också inför den storhandling jag tänkt göra direkt efter att csn-pengarna kommit in på kontot. I nuläget tänker jag köpa:
  • KANSKE kyckling. Har rätt mycket kvar ändå
  • Fläskkotletter
  • Bacon
  • Blodpudding
  • Köttfärs
  • Krossade tomater
  • Pasta
  • Ris
Inte speciellt mycket alltså. Jag behöver mer tips på vad man ska äta. Men vad kan vara bra? Och billigt, det är väl det allra viktigaste egentligen. Det är drygt att bra kött och så är ganska dyrt, men ack, så gott. Och man mår bra av det. (typ.)

Vad äter ni?

För övrigt känns livet ganska bra just nu. Finns en viss pengastress men jag tror att det ska gå bra... Jag hoppas det i alla fall. Jag ska skriva självständig uppsats nu efter att denna kurs är över vilket gör att jag slipper köpa kurslitteratur de kommande månaderna. Väldigt skönt då detta annars är en väldigt stor utgift, och svår att få ner då det inte alltid är lätt att få tag på böcker på bibliotek och så. Dessutom är begagnat kanske billigt, men fortfarande inte jättebilligt oftast.
Jobbigt är att jag ska till tandläkaren. Jag hoppas att de inte hittar massa hål för det har jag absolut inte råd med. Som det är nu får jag dock ändå en viss rabatt, och mamma betalar en del. Det är skönt att slippa gå bankrutt pga tänder.

Just nu längtar jag bara ihjäl mig till november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar