torsdag 21 oktober 2010

Billigt godis.

Just nu är jag väldigt, väldigt glad över att den godaste frukten i världshistorien, satsumas, finns i butikerna igen, precis sådär perfekta och syrliga som man vill ha dem. Det bästa är också att kilopriset är typ 8,90, och de väger typ INGENTING. Häromdagen köpte jag typ 7 stycken för kanske 5 spänn. Helt sjukt billigt och jag blir galet glad. Man kan alltså köpa, frossa och njuta utan att LeakyCon-budgeten spricker. Helt annorlunda än med andra nöjen, som choklad typ. Om det ändå fanns choklad som var så billig! Fast satsumas är i och för sig nyttigare, så jag ska nog vara glad att det inte finns så billig choklad. Det är i alla fall ett bra tips - köp satsumas! Om man nu gillar dem förstås, annars låt bli. Man vinner inget på att köpa billiga saker bara för att och sen uppskattar man dem inte! Betala hellre några öre mer för ett äpple.

Idag köpte jag dock lite choklad, den nya Marabou Vintervit. Blev sjukt nyfiken eftersom det är Marabous första vita choklad, typ, och den verkar god. Blir gottis till Robinson senare ikväll. Trots allt är det bara några dagar nu kvar till csn och jag har pengar över så jag inte går bankrutt.

Idag ska jag även panta. Förstår inte hur jag kan samla på mig så mycket pant. Kanske egentligen inte är så konstigt med tanke på all cola som vi (mest Erik kanske eheheheh) dricker. Men det är bra för pant = pengar och nu kanske jag kan köpa fina saker för panten! Typ en elefant, eller en ny lägenhet. Man kan inte så noga veta.
Eller, kanske i alla fall kan få en ny cola för pengarna...

Jag har varit på praktik två dagar nu och ätit gratis lunch! Igår var det fiskpanetter vilket inte är en favorit, men det är mat i alla fall. Idag var det dock en supergod kycklinggryta! Jag blev sjukt förvånad över att skolmat kan vara SÅ god. Det enda sorgliga var att den serverades med potatis (tycker att kyckling i nästan alla fall passar bäst med ris, möjligtvis bandpasta) men det var gott ändå. Har skolmaten blivit bättre med åren? Eller så kanske det har att göra med skolan och området jag är i.... Hosthost.

Är förövrigt så glad att jag har LeakyCon att se fram emot för just nu suger allt då hösten tar all min energi. Förstår inte hur man kan gilla hösten. Det är kallt, man vet att det snart kommer snö och allt DÖR runt en. Träden DÖR. Eller i alla fall löven. Blommorna dör. Solen dör. Palla att tycka om en årstid när allt dör runt en. Så. otroligt. deprimerande. Man kan visserligen se det som en fågel fenix-effekt men det gör jag inte.
I alla fall så är det en förklaring till att jag bloggar så himla mycket här, för när jag bloggar blir jag ännu mer pepp, tänker på Orlando, LeakyCon, fina vänner och en underbar resa som jag har framför mig. Det är bra.


Månadens mest ekonomiska:
Har bestämt mig för att ha en av mina gamla klänningar till julbalen. Den är snygg, jag har bara använt den en gång och det var på midsommar då ingen jag känner som ska med på julbalen var med, och om jag köper lite fina sjalar, smycken och saker för att piffa upp det kan det nog bli fint. Hoppas jag. Annars stannar jag hemma och struntar i julbalen.

1 kommentar: