fredag 8 oktober 2010

Utgifter och skrämmande sanningar

Usch vad man ibland önskar att saker bara kunde sluta kosta pengar! En bra grej är i alla fall att det idag är den 8 oktober, det betyder att det ungefär bara är två veckor och lite mer kvar till nästa studielån kommer in på kontot, och jag har rätt mycket pengar över. Planerade utgifter är dock kurslitteratur för några hundra, tv-avgift och weekendsemester. Men det ska gå bra och jag ska komma iväg.
Jag lyckades även vara jätteekonomisk och har köpt begagnad kurslitteratur samt lånat av kompis en hel del! Det betyder att jag sparat in flera, flera hundra och det känns OTROLIGT skönt att det är så och inte åt andra hållet. Jag har även varit extremt duktig och inte ätit jättemycket ute, utan lagat mycket själv och heller inte köpt massa smågrejer som fika och så vilket också känns bra och ekonomiskt från min sida.

Även en lite läskig grej är hur extremt mycket pengar jag faktiskt har över trots att 2000 från denna månad redan är på Leaky-kontot... Förra terminen hade jag sällan mer än 1000 kronor över i slutet av månaden, och mina utgifter är egentligen inte jätteskillnad på...

Förutom en sak. Mineur-fika och dvdfilm. Har inte köpt EN ENDA DVDFILM på hela den här terminen. Inte en enda. Har inte ens köpt Camp Rock 2 trots att jag vill. Det enda jag köpt är Wallander med tidningen, och det är billigt så det räknar jag knappt (ofta har mamma betalt också för de får den till jobbet). Det skrämmer mig lite vilken jävla förmögenhet jag egentligen har i mina hyllor. Personligen tycker jag alltid att jag har för lite film medan jag ofta (speciellt då jag bodde hemma och fanns i kombination med pappa) att vi har en mindre videobutik.
Har inte sett det förrän nu. Fy vad mycket pengar jag lägger på mina dvder. Det är visserligen otroligt, otroligt värt för det är mitt stora intresse (och jag är ju inte skuldsatt pga det) men ändå. Herregud. Har man problem eller? I alla fall det läskiga med att jag egentligen inte insett förrän nu hur mycket pengar jag lägger ut.

Ja... Men nu är jag duktig. Jag förtjänar en klapp på huvudet.

1 kommentar:

  1. Synes dere er kjempeflinke på sparefronten!! Blir inspirert av dere jeg:D Tusen takk!

    Gleder meg vanvittig til LeakyCon :D :D :D

    SvaraRadera